zondag 6 februari 2011

Deel 2: Euphony

zoals gezegd deed ik een kennis een plezier door een Euphony abonnement te nemen.
die mensen zijn opgeleid voor deze job en achteraf kan je bedenkingen hebben of die kennis wel het beste voor jou voorheeft of enkel aan zijn omzet denkt...
whatever, iedereen mag iets bijverdienen,niks tegen...maar...

de overzet van Proximus naar Euphony ging vlot maar ik moest mijn jaar Proxitime afbetalen omdat ik ervoor 3 maanden kado had gekregen en zo bijtekende... 45€ dus..
mijn vrouw had geen verplichtingen bij Proximus maar moest 20€ bij betalen...

de Euphony man zei eerst dat dat niet mocht en raadde me aan niet te betalen, toen kreeg ik die facturen opnieuw met melding +10€ per komend aanmaning...
reactie daarop was "betaal toch maar,anders komt ge misschien op de lijst van Preventel te staan en dat is dikke miserie om er weer af te geraken,en na een paar maanden heb je dat terugverdiend doordat uw Euphony abonnement zo goedkoop is".

nadelen die ik ondervond bij Euphony:
-ze nemen uw papieren mee,misschien omdat je er niet meer aan zou denken wanneer het ten einde is?
-als er een probleem is moet ge naar 1905 bellen en ik heb weinig positief ervaren toen ik bvb mijn gsm verloor en een nieuwe simkaart nodig had, 3 weken zonder gsm! de lokale Mobistar winkel lostte het op, daarom beslistte ik naar Mobistar te trekken.
-uw mogelijkheden op de Mobistar website om zelf iets te veranderen aan uw Euphony abo zijn beperkt tot opties bijkopen en uw contract verlengen, zelf een goedkoper Euphony abonnement regelen of naar Mobistar gaan ging niet. ze gaan u ook niks aanraden,zoek het zelf maar uit maar als ze u zelf opbellen zeggen ze wel dat ze van Mobistar zijn, dat klinkt betrouwbaarder dan Euphony zeker?
-ze proberen u voor heel hun gamma warm te maken, electriciteit, gas, digi tv... ten gepaste tijde zijn ze daar weer...
-op het einde van uw contract belt de helpdesk een paar keer om promoties (= een nieuw contract) aan te bieden, dat zullen andere providers ook wel doen. niks erg als dat u goed uitkomt. zelfs een maand na mijn aangetekend schrijven en een paar weken voor einde contract probeerden ze toch nog vriendelijk mij iets wijs te maken, ik bedankt vriendelijk dat het verloren moeite was...

anyway,vanaf deze week ben ik bij Mobistar hetzelfde abonnement als bij Euphony maar met mensen in de lokale Mobistar shop die je echt helpen,hopelijk hebben ze bij Euphony geen afscheidsfactuurke meer liggen,ik heb mijn contract volledig uitgedaan.
nb:als uw contract bij Euphony na aangetekend schrijven vervalt,mét nummerbehoud, wordt uw simkaart gewoon een Tempo betaalkaart en vandaar kan je alle kanten op.